Wednesday, January 28, 2009

Jalan Jalan Cari Pasal..

Bestnye bleh kluar dr umah.. Asyik terperuk je, pegi balik opis je..
Cuti sebelum CNY hr tu gi jenjalan dgn en hb..
Opis aku wat bubur asyura hr tu tp x leh join sb dah plan nak g jenjalan..

Sabtu 24 Jan 2009
Emm ingat nak tolak awal2... tp biasa lah aku 2 org ni mmg susah nak gerak awl2 ke mana2..
Lepas subuh siap sambung tdo kjap lagi... hahaha last2 kul 9 jugak bangun mandi2..
Then dlm 930 pg br bertolak...
Singgah chendering dulu bekfes nasi dagang..

Kul 1.00 baru sampai Kuantan.. Kitorang redah je.. sib bek x sesat.. hua hua
Terus g East Coast Mall.. Aku dh nampak dah Big Apple..
Perut lapo ni.. so makan dulu sebelum xtvt penjelajahan bermula..

1/2 dozen Big Apple Donuts..
baru aku perasan semenye berunsurkan cokelat...

Makan ni je untuk lunch..
Kali ni x tamak dah, amik 1/2 dozen je..
Hari tu kitorang belasah 1 dozen kat JCo..
Sampai kene tapau wat balik..

Lepas kenyang baru g round2 dlm mall tu..
X soping sgt.. soping kecil kecilan je en hb kata hahha
Banyak yg kenan xde stok or xde size dah.. dh bayk yg sold out..

Last2 beli ni je..
Slipa en hb

Nape tah ni.. jauh2 pegi dia beli ni je.. Faizal oo Faizal!!

Sluar pink yg comey!!

2 biji tong sampah yg buatkan aku sayang nak buang sampah ke dlamnya..
Gedix kan.. PINK

Untuk taruk dot dot dot..

Accecories untuk aku..

Buku Beey

Tq Beey beli ni utk completekan my Shopaholic collection...
1 je lagi xde from Sophie Kinsella.. 'Can U Keep Secret'



Ptg plak makan kat Laksa Shack.. em sedap gak..
Pic lupa nak snap sb masing2 kebuluran.. Lps kenyang br tingat x amik pic..

Tp lama gile gak duk kat situ... sampai ke malam..
Sebelum balik lepak kat Baskin Robbins jak..
Makan eskrem... tp BR termasuk dlm list BOYCOTE product ISRAEL.
Huhuhu tp aku teringin sesangat.. aku bedal jugak..
Ermm maafkan aku!!!

Menikmati BR eskrem..

Dlm kul 930++ mlm tolak balik.. ingt nak tdo kat Cherating..
Esok baru nak balik KT..
Kul 10+ sampai Cherating.. rami gile manusia..
Habis hotel aku redah tapi sadly...
All hotels are not available..
Mula2 g Residence Inn... pergh!! room rate punye la melambung naik..
Seme kete plat luo.. plat Spore plg byk.. Mat saleh pun ramai gile..
Even room rate tinggi, tp bilik seme FULL!!

Kronologi pencarian Hotel :
Residence Inn - FULL
Cherating Bayview - FULL
The Legend - ade 1 room tp Suite RM 750 semlm.. Chait baik aku g soping..
Holiday Villa - FULL
Eastern Pavillion - FULL
Chalet cap ayam - FULL
Chalet tepi Pantai - FULL
Chalet cap itik - also FULL

Sampai kul 1130 mlm duk carik ke hotel.. Em nampak gaya nye seme full..
Even chalet yg xde nama pun FULL..
Last2 decide balik je lah.. Padang Midin Resort kompen x FULL... hahaha
Kul 4 pagi br sampai umah.. penat gilos..
Kopem x g mana2 esok ni.. tdo je lah..
Mana2 yg kenduri tu slamat lah ye.. sowi xleh gi..

Singgah Kemaman jap, umah Da Syahir Hajjah Izaida..
X jumpa lagi dia lps dia balik Mekah..
Nak singgah smayang jap umah dia..
Kol bitau nk singgah mah dia, dia bitau Yiey pun ade dtg dr KL..

Mamat ni dah risau dah.. kopem lama ni dia bitau sb dh jumpe geng..
Oooh tidak.. aku dah penat giler..
Emm ni buah tangan Da bagi dr Mekah..
TQ Da..

Selendang hitam, tasbih n gelang koka dan perfume non alcohol.. bau dia mcm Body Shop

Sib baik kul 2 am tu dah bleh tolak balik..
Aku tdo je dlm kete...
Sian en Faizal bwk kete sensorang..

Apa-pa pun Timer Kaseh en hb bawak sy gi jenjalan..
Lain kali kita g lagi ye..

Awak dh janji nak bawak sy gi ___ pulak kan...
Kalau nak g situ kene bw $$ banyak2 sb byk dlm kepala nak beli ni...
Hehehe TQ Beey Muahhss I love You!!!

1 comment:

Juliaty said...

julie pun ada kat pahang weekend lepas..cousin kawen kat jengka..plan pun ingat nak singgah cherating mula2 sbb wawa pun ada ajak lepak kat Holiday Villa..tapi mmg dah agak dah sure sume hotel fully booked.sib baik kat gi gak redah..kitaorg pun bali terus jee tido kat Hotel Danau Mas malam tuh.kekekeke :P

btw..so dah complete dah set shopholic syud...dah baca sume ke? julie tinggal nak baca 2 lagi..shophalic & sister ngan shopholic in manhattan ;)