Monday, February 14, 2011

Gile Remekin Pulok


Assalamualaikum wbt..


Kehadapan kawan2, cendekiawan2, angkasawan2, dan seme yang tgh mengadap blog cap hayam ni..

Kita mulakan sesi merapu kali ni dgn mende2 yg agak merapu juga..
Tp insyaallah berpaedah hahaha
U know what is Ramekin??
Ouch terspekang English pullok.. WTH???
Ada my frens yg tanya what is Ramekin is look alike..
Ok untuk tidak menghampakan perasaan sahabat2 semua meh saya tunjuk rupe Remekin
Tp korang jgn pulok lupa hantar sebekas dua isi kat dalam ramekin tu yg dah siap bake ke alamat umah ni 1**6-* Taman J***, Midin Field as rewards for me introduce ramekin ni ye..
X yah byk2.. 10 ketul puh dah ckp muahaha

OKES bebeh lets cekidout
Dah plan lama nak beli ni tapi asyik peram je and x tau kat trg ni ade jual mana
So lps tanya2 and buat reserach siket2 so dapat le info then terus redah ke sana

Apa lagi terus hangkut le 1/2 dozen ramekin size ni.. dia ada byk size tp sb aku dah ade plan dlm kepala nak buat apa.. so nak pakai yg size ni..
Ramekin ni leh masuk oven/microwave..
Heat resistance omputih kata


Comey cute je minah ni kan putih suci





Perkara standed bila kekedai selalu je ade pelakon tambahan
Tapi nak buat mcm mn mmg dah lama nak set putih ni
So cita-cita saya nak jadi doktor kumpul mcm2 bentuk bekas putih ni
Mcm2 bentuk mcm2 pesen ade
Duit aku je x berapa byk pesen.. Byk $ kaler biru je ms tuh ahaha
Kena buat rombongan bawak duit kaler2 lain lg lps ni haha

Yg ni pun ai like.. Seswai utk makan dessert ke apa ke..

nak tau apa motif saya beli ramekin ni seme????
Muahahahhaahahaha
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:

YESSS saya byk tgk chanel 703 ni.. AFC
Byk ilmu sy dapat kat situ.. sgt best..
Ada2 saya layan jugak 707 TLC..
So sy byk tgk chef2 hebat ajar mcm2
Dan seme bende sy tgk saya nak cuba buat hahaha seb baik laki aku suka makan gak
He's the best tester kah kah kah
Pengakuan jujur berani mati sokmo atas testimoni masakan saya kah kah kah
Luv yu bebeh not hipokrit
Good good syabbas betti
Salah satu mende yg dalam waiting list saya ialah nak buat SOUFFLE
X tau souffle apa??? tanya pakcik google x pun tgk pic kat bwh ni
Nampak mcm sng nak buat tp amat memrlukan teknik yang tahap gaban..
Nampak chef2 yg tanding masak tu buat pun x seme yg perfecto..
So kene gigih ni nak buat


Menurut sifu virtual ku lagi tinggi dia naik masa bake its means good
And bila kluar oven dia akan jatuh sikit demi sikit..
Foooh sesak napas aku tgk dia buat
Timing kene betul, temp kene perfect, how to asing telor kng n putih tu ada teknik..
Pergh pening aku wes... ssh mcm nak amik SPM je hahaha


Perghhh ramekin in RED.. Sexy!!!
Choc Souffle itu amat mengancam keimanan!!

How to know ur souffle is perfect at least boleh pgl soufle la kan
Bila ko belah tgh dia kene cair2 siket x macam kek tu kita nak masak sampai dia x lekat kan bila cucuk lidi
Diff with souffle ni


Introducing my idols.. I want to be like him
Resign boley ai nak masuk line culinary muahahaha
Cita2 nak ade restoren 5 star kah kah kah
tak tau le aku leh keje sampai ke pencen atau tak ni hahaha
Saspek la sape yg keje sampai ke pencen tu hahha

GONDON RAMSAY yang hotzzz di kitchen
He's one of the best chef in the world
Aku byk terpengaruh ngan dia ni muahahaha


ya chef x yah pgg pisau pun ai dah tau u mmg sharp as knife kah kah kah
Ko laser kan aje mana2 yg x kene kan.. Kecut perut student ko kah kah kah
Ingat sampai tua x ulang buat silap tu kan??
I love ur style x suke la yg lembek2 ni hahaha

Caya la bro ko dah ade buku sendirik
Aku ada buku kad kemajuan sek rendah je
Majalah Ujang Gila-Gila tahun 80 an pun ada lagi


One of his top show
HELL'S KITCHEN
Aku nak anto application boleh utk next season??


May i be ur apprentice???
Cannot??

So as ur helper at kitchen pun volleyla..
As long as aku leh blajar teknik2 gaban ko tuh!!


p/s : seme xtvt di dapur dihentikan buat seketika sb my food tester nadaaaaaaa
So xde sapa nak test and nak perabes makanan hahaha
Cepat balik okey!!!


Untuk mengakhiri ceramah Maulidur Rasul kali ini, sy akhiri dgn serangkap pantun buat En Sconjar yang jauh di perantauan hahaha

Ikan Sepat Ikan Yu
My Food is Waiting For You

Muahahahahaha

1 comment:

Anonymous said...

Kak kt mana dpt bekas ni? Sy cari dh lama belum jumpe.