Saturday, December 11, 2010

Lets Cook

Ni antara gambau2 foods yg belum sempat di uplot..
So kasik compile satu entry.. entry Pemalas nama nya ahaks
Xpe janji ai masak rajin kah kah kah
X suke baca sila cari Butang X kat atas belah kanan nung!
Ni my private space utk merapu dan membebel kah kah kah

Choc Moise Cake
Ni buat kasik my mum in law..
Raya baru2 ni..

Kasik bungkus redi for traveling
Kah kah kah mcm jauh je nak travel
Pd hal 10 minit naik kete je pun ha


Spaghetti Bolognese
Abaikan pinggan yg comot cemolot tu
Aku malas nak lap
Belasah aje..
Hujung mgu ni nak wak spageti la.. tetiba terliur


Nasi Ayam.. Amik gambay ayam je
Sb nasi dah biasa.. Cuma kali ni wak Ayam lain siket
Taruk honey and blackpeper.. kicap, sos tiram sema bagai


Ho ho ho ho meleleh air liur wes
Ni aku x buat sb ssh nak dapat batang keladi ni
Ni kakak aku kasih ehsan kesian belas kat adik dia
Sayur Batang Keladi
Yummy.. best giler wes makan nge ikan goreng
Aku makan sorang je sb En Sconjar x mkn sayur2 kampung ni

Ha makan ngen ikan kerisi goreng ni..
Make sure belah belakang 2 2 belah ikn kasik garing
Yummyyyyyyyyy


Ni utk org tu yg x mkn sayur keladi
Ni daging qorban br ni
Daging goreng blackpeper


Ni pes time masak Ikan Merah Gulai Kunyit Lengkuas
Resepi syima bui
Biasa masak Lemak Cili Api je
Try ke luar biasaan kali ni hahhaa


Ni goreng cendawan


Ni plok Daging Goreng Kunyit bodo je
Aku suke ni..


Sayur / Sop Cendawan..
Kami suke masak cendawan sejak 2 3 menjak ni ahaks


Ni buat Sayur Air Pedas Pucuk Midin and The Gang


Ni plak buat Puding Karamel baru2 ni
Biasa buat yg biasa je tp kali ni buat Puding Karamel Berlapis
Best jugak. layer with chocolate
Cuma agak rumit sb nak kene buat selapis selapis
But alhamdulillah hasilnya tidak mengecewakan even br buat pestime

Ni after potong
Nampak 5 layer kah kah kah
Jakun!! Mkn sejuk2 best!!


Ni acara utk minum petang
Tp ade2 belasah jugak malam2 kalau lapar kah kah kah
Baktu la kembang sejambok haha

So ni jelah mana yg aku sempat snap picnyer..

*** Al Fatihah tu my neigbor kat kg yg meninggal Ahad 12/12/2010 baru ni..
Kecik2 dulu dia slalu gak hantar ambik aku sekolah kalau my father ade keje
Aku pun rapat ngan anak2 and family nye
Semoga ditempatkan di kalangan org2 yg beriman
Amiinnnn..

2 comments:

Anonymous said...

terliur dos org ipoh ni ksyud..huhu

-sal-

syud said...

hahha sal.. sal blk sokmo ke tiap2 mgu? ke palie g denung hahaha
beh dop duk ipoh