Sunday, December 21, 2008

Black Pepper Steak

Sabtu lepas 20/12 aku nak perabis daging yg ade dlm peti ais tu..
Nak masak apa eh.. Lama x makan steak..
Ajak hb g McGyver mkn steak dia malas nak gi..
So baik aku buat sendirik.. Sb malam tu dah buat coselaw siap siap..
Kul 12 tgh malam aku wat coselaw.. hahaha

Tp daging tu cukup untuk makan tgh hari je..
So buat la steak..
Malam aku pikir la plak nak masak apa pun..
Cincai2 je ah mlm, goreng ayam n msk nasi je..

SYUD BLACK PEPPER STEAK

Alkisahnya kuah aku buat terbanyak sb byk stok daging yg aku rebus semlm..
Nak buang sayang so buat la kuah black pepper tu byk2..
Esoknya kasik ke K ita nge coselaw n rempah perap daging..
K ita balik bakar dgg sendiri ye...
Umah i dh abes stok daging..

Jumaat sblm tu kawan2 Beey dlm 5 org mai makan nasi kat umah.
Kul 11 lebeh Beey bitau dia ajak kawan2 dia makan kat umah..
Aku masak apa yg ade stok dlm peti je.. mcm katun sb dh lewat masuk dapur..
Biasa ah hr mgu hr qadha tido!!!
Sowi la ye kalu terkurang apa yg patut..
Sebab x dirancang..
Aku masak daging masak merah, sayur air sawi + kubis with fishball(hand made oke) & ikan goreng je...
Hehe tu je ada dlm peti...
Lain kali mai makan lagi..
Pic x sempat amik sb diorang dah balik smayang jumaat aku x hidang lagi.. Wakaka

Alhamdulillah FINNISH yillex..
Aku pun senang sb stok x simpan lama2 dlm peti..

No comments: